mandag 12. september 2011

Til Belgia med hjemmesydde gaver i kofferten

Vi var i Belgia i helga for å treffe et nederlandsk vennepar og deres tre barn. Første Belgiagave ut på bloggen er gaven til jenta som snart fyller fire. Hun fikk et snurreskjørt i dongeri og rødt, matchende snurreskjørt til dukka og matchende hårbånd :) Navnet hennes er sydd inn i skjørtekanten.
Gaven slo virkelig an, til frokost morgenen etter vi kom var skjørtet og hårbåndet på, og da vi skiltes tre dager senere hadde hun samme antrekk, det tar jeg som et stort kompliment! Og så fikk jeg jo actionbilder i samme slengen :D Klarte ikke motstå fristelsen å slenge med et bilde av Hanna og Naomi sammen, begge i knuffelskjørt :)
Nå går det mot slutten på disse to stoffene, men de har jeg fått mye klær ut av i sommer!

Mønster: Egne mønster. Enkle, rundklipte skjørt med ribb og skråbånd. Hårbånd etter eget hode, men inspirert av Lin og Papir.
Stoff: Prikkete dongeri og rødprikket bomull fra Stoff og stil.


We met up with a Dutch family in Belgium this weekend and of course I brought homemade gifts for their three children :) First gift to be blogged is for the girl who turns four in December. She got a jeans skirt with a matching hairband and skirt for her doll. All with red details. Used my sewing machine to write her name at the bottom of the skirt.
The gift was a success, she wore it the next morning and would not take it off for the duration of the trip, I take that as a huge compliment! And it gave me actionpictures as well :D Couldn't resist also including a picture of Hanna and Naomi playing, both in homemade skirts :)











 

4 kommentarer:

  1. Kjempe fint skjørt og søte jenter :)

    SvarSlett
  2. Jeg må bare kommentere her også :D Jeg digger det skjørtet! Virkelig råflott! Jeg liker så godt det olastoffet og rødt er så flott til det.

    SvarSlett
  3. Tusen takk :D Ja, den kombinasjonen ble kjempebra, nesten så jeg angret på at jeg brukte opp alt og ikke sydde ett til Hanna. Mulig jeg må kjøpe mer av dette dongeristoffet.

    SvarSlett