mandag 16. september 2013

Knuffel tester ut Heilt spesiell og Jubels nye sybok!

Først og fremst en liten beskjed til Heilt spesiell og Jubel: "Tusen takk!" og "Unnskyld!". Altså, tusen takk for at dere har utgitt den flotte og inspirerende syboka Sy glade klær til glade barn. Den får meg til å prøve meg på ting jeg ikke er så god på som kantbåndsapparat og å lese mønstrene ordentlig. Og det leder meg over på neste punkt... unnskyld for den radbrekkingen jeg utsetter mønstrene deres for ;) Med andre ord, alle feil er på min kappe og ikke mønstrenes skyld, så er det sagt :)

Fikk boka i hus til helga og kastet meg lørdag morgen over "Kløverkjole med lommer". Det var bare det at jeg hadde jobbet 08-23 og deretter blitt vekt av eldstemann kl. 05... det var altså sying på tom hjerne... det resulterte i at lommene ble montert på opp-ned! Hvordan det er mulig er vanskelig å forstå i etterkant, men det er utrolig hva man får til i halvsvime. Bortsett fra det syns jeg kjolen ble kjempefin! Av andre (mer bevisste endringer) på mønsteret, kan jeg nevne at jeg endret fra trekvart erm med kanting til lang ribb, samt ribb i stedet for kanting og knepping i halsen.


 
På søndag gikk alt litt bedre. Da fulgte jeg mønsteret NØYE og la meg TETT opp til originalen, til og med mye samme valg av stoff, he he. Klønet litt med kantingen i halsen. Å svinge kantbånd i en splitt var ikke for amatører, men syns det ble greit allikevel. Øvelse gjør mester. Og det ble jo morsomt med den skrå splitten til en forandring.
 

Og så litt mer bilder da, for bilder er gøy!
 



12 kommentarer:

  1. Nydelig både jentene og kjolene. Du er veldig flink.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, tante :) Går litt fort i svingene innimellom, men det er ikke så nøye med det ;)

      Slett
  2. Kjempefine. Haha. Morsomt med oppned-lomme :-)

    SvarSlett