fredag 2. mars 2012

Knuffelselekjole i stretchutgave

Nok en utgave av knuffelselekjolen. Babycordlageret har minket veldig etter jul, men jerseylageret har heller vokst... så da kom jeg på at jeg kunne jo teste selekjolemønsteret mitt i stretchstoff og det funka supert :) Rask å sy siden jeg har kjørt overlocken på det meste denne gang. QS'n var kun i bruk på knappehull, knapper og stikningen.
Lillemor likte godt kjolen (les: knappene), men det var ikke lett å få henne til å posere i dag ;)

Har forresten fått bestilling på 5 selekjoler så kjoledilla her på bloggen er ikke over... :P

Mønster: Eget, str 74/80
Materialer: Prikket jersey fra restebordet på Stoff og stil og grønn jersey med hvite hjerter fra lykkepose på samme sted. Knapper fra etsy.







4 kommentarer:

  1. Denne ble så tøff! Har du halv- eller helforet kjolen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Den er halvforet med jersey :)

      Slett
  2. Så fin den var! Nydelig med de grønne knappene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Og morsomt at du skulle nevne knappene for de var jeg veldig usikker på både før og etter ;)

      Slett