tirsdag 31. januar 2012

Prikkegensere for jentene :)

På Sydillas januarsalg fant jeg rosaprikket isoli som ropte om å bli joggebukser til jentene. Men når den kom så ropte den faktisk på å bli gensere i stedet ;-) Så da ble det matchende gensere til småsnuppene. Basismønsteret er nok en gang fra Welinder, men denne gang har jeg tatt utgangspunkt i t-skjortemønsteret da jeg ville ha en litt smalere modell. Ribben er klipt ut på lykke og fromme og øyemål. Ble litt for smal i halsen syns jeg, men det går. Neste gang jeg syr genser i isoli blir det nok litt bredere ribb i halsen.
Stoffet er stødig å sy i, nydelig i fargen og veldig mykt og godt!
Modellene var ikke helt opplagte på gårsdagens oppdrag, minstemann hadde (og har) nærmere 40 i feber og eldstemann gikk på modellstreik. Så dere får ta bildene som de er ;) Og så ser dere den ukjemmede versjonen av Hanna!











3 kommentarer:

  1. Så fine gensere. Og så deilige de ser ut til å ha på. :-)
    det er så moro når en finner seg et mønster som en får greit til, og som sitter som man gjerne vil Og disse sitter jo helt perfekt på jentene. Heldige er de som får så fine klær.
    ha en fin kveld, og en fin ny uke. Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Flotte gensre til noen skjønne jenter :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk :) Ja, her har jeg funnet et gensermønster jeg liker godt :D

    SvarSlett