lørdag 2. februar 2013

Sydillafeer møter Gekkosirkler i mitt første Coverpro-prosjekt!

Ja, jeg har fått meg coverpro! Fikk den i hus på nyttårsaften, kombinert jule- og bursdagsgave fra min kjære mann :D Sånn ser vidunderet ut:

Dessverre har jeg hatt veldig lite sytid i januar, men jeg har fått sydd en tunika til Hanna i alle fall. Brukte kantbåndsapparatet til Coverstitchen på halsen og det gikk som en lek! Og så la jeg opp kanten nede med coveren. Herlig at tvillingsøm nå er så enkelt og blir så pent :D
For øvrig er den montert med overlocken og jeg har sydd strikksøm med den vanlige symaskina. Strikksømmen ble i strammeste laget så jeg har løsna litt på den nå.

Mønster: Princess Tunika fra Ottobre 4/12, str 110
Materialer: Lilla feer fra Sydilla og lilla sirkler fra Gekko. Fargene er perfekt match på disse to stoffene! Stripete Hilco-ribb fra Sydilla.






6 kommentarer:

  1. søt jente i flott tunika! Og gratulerer med coverstitch, kos deg med maskina :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, jeg håper på mer sytid snart!

      Slett
  2. Har helt lik maskin!! I gode stunder er vi venner, men er ofte uvenner og... Men jobber med at vi skal bli bestevenner!!.. Har ikke kantbåndapperat til min, men det kunne jeg tenke meg!
    Genseren ble kjempe fin!!!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Foreløpig er vi riktig så gode venner, men jeg har jo sydd veldig lite på den ennå. Kantbåndsapparatet var kjempeenkelt i bruk og virkelig morsomt å sy med :D

      Slett
  3. Stilig tunika til søte Hanna :) Og gratulerer med coverstitch!
    Fikk du til å kante med den ribben altså? Jeg prøvde for en stund tilbake med samme ribb, etter at jeg og cover'en min hadde vært skikkelig gode venner en lang stund. Meeeen det førte til en aldri så liten krangel, så siden da har jeg stort sett holdt meg til interlock til kantingen ;) Veldig greit å vite at det faktisk kan fungere med sånn ribb i kantebåndsapparatet også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :D Ja, det gikk som det suste med ribben. Testa også med Stoff og Stil-ribb og det gikk også kjempefint :D

      Slett