søndag 5. juni 2011

Masseproduksjon av smekker!

Var vel egentlig ikke helt meningen å masseprodusere smekker.... men her i mars eller deromkring så var det noen venninner av meg som ytret ønske om knuffel-smekker til sine små. Jeg skred til verket med en gang og klipte i vei, hele 23 stk faktisk.... Så kom det andre prosjekter og det tok litt tid før de ble sydd sammen... og når det var gjort så var jeg tom for trykknapper...
Med trykknappene på plass i forrige uke så var også overlockmaskina på plass og den måtte testes på smekker den også. Tenkte da bare på noen bomullssmekker til H som fortsatt sikler. Men det ene dro det andre med seg og jeg endte med å gå gjennom eska mi med restestoff.
Og så kom jeg på at hun ene venninna ønsket seg litt mindre og smalere smekker enn de jeg vanligvis syr til H. Så da måtte jeg teste ut litt forskjellige typer... Resultatet er da at jeg i går kveld satt og banket inn trykknapper i intet mindre enn 41 smekker.... :S
Her er altså bilder av masseproduksjonen, og til dere som trengte smekker, jeg håper behovet fortsatt er der, for så mange smekker trenger vi ikke selv ;-)
Alle smekkene har hvit fleece på baksiden og trykknapp. Ellers er det diverse stoffer.

Fra klippebord til ferdige smekker:
 


Detalj:

Disse er sydd i morsomme stretchjerseystoffer:

Store trekantsmekker i  diverse bomullsstoffer (den øverste er grå velour):

Små trekantsmekker:

Runde smekker:

Nella demonstrerer den nye runde smekkemodellen (for øvrig kledt i forklekjole fra Gulltanns 2009-vårkolleksjon):

Nella demonstrerer den nye og mindre varianten av trekantsmekka:

4 kommentarer:

  1. WOW For en produksjon! Får håpe det er flere som trenger de nå da:)
    Legger meg til som følger!
    Ha en fin søndag videre.

    SvarSlett
  2. Ja, det er heldigvis flere som vil ha så jeg slipper å sitte igjen med 40 smekker, he he.

    SvarSlett
  3. Wow, så produktiv du er! Så mange flotte, fargerike smekker.

    SvarSlett
  4. Tusen takk :) Ja, nå venter jeg på at kjøperne skal komme innom neste uke så jeg vet hvor mange jeg sitter igjen med... :p

    SvarSlett