torsdag 27. oktober 2011

Cordfløyelbukse til Nella

Nella (les: mammaen) hadde behov for en bukse i nøytral farge (les: ikke rosa), så her kommer en bukse i koksgrå babycord. Babycorden er deilig og myk og buksa blir litt freshere med petrolfarget ribb. Ser at jeg godt kunne spandert på meg et trådbytte og stramming før jeg sydde ribben da... den hvite sømmen som syns er litt irriterende, men men.... Tok meg i alle fall bryderiet med å sy stikning under ribben og det gjorde seg, selv om det da sendte merkelappen rett til værs... vanskelig å tenke på alt, he he.
Mønsteret er det gode, "gamle" fra Ottobre og modellen er den herlige, lille prinsessa vår som er blitt seks måneder allerede :)

Mønster: "City Mouse" fra Ottobre 4/11, str 74
Stoff: Koksgrå babycord fra Textart, petrolfaget ribb fra Stoff og Stil









4 kommentarer:

  1. Så hærlig bukse og så søt ei snuppe!! Er det det siste ottobre-bladet eller? Har liggende litt babycord jeg også som skulle blitt brukt opp, kanskje det blir en bukse eller to av det?

    SvarSlett
  2. Så fin denne var! Ser ut til å være veldig god passform på den :) Og for ei herlig snuppe, og så flink hun er! Kan hu sitte allerede? Det er nok en stund til minsta mi (som er like gammel som din) greier det ;)

    SvarSlett
  3. Så flott bukse. Tenk at 6 måneder kan gå så fort da... Men nydelig er hun :)
    God helg!

    SvarSlett
  4. Janne: Tusen takk :D
    Det er ikke det aller siste, men det som kom i sommer, 4/2011. Er egentlig et velourbuksemønster, men gikk fint med babycord.

    Atina: Tusen takk :D
    Ja, hun sitter litt nå, men hun setter seg ikke opp selv. Hun reiser seg også i badekaret og hun åler seg fremover i full fart og har gjort det noen uker... hun har det travelt for å henge på storesøster ;)

    I en sving: Tusen takk :D
    Ja, tenk så fort det er gått! Før jeg vet året av det løper hun rundt!

    SvarSlett