tirsdag 1. mars 2011

Mitt første genserforsøk

Planen har vært der lenge, men nå skred jeg til verket og forsøkte meg på en genser til snuppa. Det tok meg størstedelen av en dag, men den ble da ferdig på et vis :)
Litt usikker på om jeg og stretchjerseystoffet er venner... Brukte mye tid på å sørge for at stripene ble rette, og til slutt ble de nesten det ;-)
Ellers kløna jeg mye med ribben, har aldri prøvd meg på ribb før.. har hatt en tutorial som ligger på sykroken.net oppe i flere dager, men i dag fant jeg den selvfølgelig ikke.... Fikk da sydd den på til slutt etter en del prøving og feiling, men er rimelig sikker på at dette ikke er måten å gjøre det på.
Men alt i alt et helt ok førstegangsresultat. Den satt fint på snuppa i alle fall. Og alt er jo en læringsproses :)
Genseren er i størrelse 92 og stoff og ribb er fra Stoff & Stil.



2 kommentarer:

  1. Den ble jo fin! Legg ut link til tutorialen for ribb da! Jeg har også endel ubrukt ribb på lager, men må knekke koden først (nest etter å pakke ut symaskinen igjen!)

    Lene

    SvarSlett
  2. Linken ligger inne på sykroken.net. Så du må være medlem der for å se den, får ikke linket inn dit :P
    Men på tut'n er det tvillingnål, jeg har kjøpt en sånn, men få det ikke til å fungere... om det er meg eller maskina som er problemet er uvisst ;)
    Jeg roper når jeg har knekt ribb-koden, skal prøve meg på flere gensere snart. Syns jo første forsøk var godkjent så jeg prøver igjen!

    SvarSlett