mandag 21. mars 2011

Apekattgenser til en liten apekatt

Jeg lot meg ikke knekke av ribbutfordringene på forrige genser og satte i gang med friskt mot igjen i dag. Også denne gang syns jeg det gikk veldig mye tid til å få mønsteret jevnt og beint og på å nåle og nåle og nåle stoffet. Men ribben gikk ganske så problemfritt denne gang. Tusen takk til Annwes for fin tut inne på sykroken!
Bare en liten ting jeg er litt usikker på og det er halslinningen. Sist syns jeg den ble altfor vid og slarkete og denne gang er jeg litt usikker på om den ble for stram ;) Jeg reduserte åpningen en del i forhold til mønsteret og i tillegg strammet jeg ribben litt mer... men siden modellen sover må jeg vente i spenning på svar om den går greit over hodet... Men i verste fall er det bare å klippe av og sy på nytt.
Mønster er Sweatshirt str 92 fra Meedom med litt modifikasjoner. Apekattstoff i stretchjersey og sort ribb fra Stoff & Stil. Og jammen meg snek det seg med en oransje detalj denne gang også; en knapp fra MyLuckyNumber9 på Etsy.com.
Actionbildene er tatt for å ta mål før falding nede og ribben på halslinningen kom på plass, modellen hadde lagt seg når det ferdige resultatet forelå ;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar