tirsdag 14. februar 2012

Nellas retrokjole

Det nye mønsteret mitt ble testa ut på begge mine modeller. Til tross for likt mønster så gjorde stoffvalg at Nellas kjole fikk et helt annet uttrykk enn storesøsterens lekne "dragelåskjole". Syns alltid det er morsomt å se hvor forskjellige klær kan bli selv om samme mønster ligger til grunn.
Den brune babycorden med oransje og hvite blomster var med i en stoffpakke jeg kjøpte på sykroken i vår eller sommer en gang. Stoffet har jeg vært ganske skeptisk på, men så viste det seg å bli helt fantastisk som kjole! Jeg lot kjolen derfor være helt enkel uten lommer eller annen pynt og forsterket bare retrofølelsen med å bruke oransje blomsterknapper, oransje skråbånd og fôre overdelen med en del av svigermors gamle sengetrekk i oransje.
Modellen var alt for opptatt til å posere, men dere ser vel sånn noenlunde ;)









Mønster: Eget str 74/80
Materialer: Babycord med ukjent opphav, sengesett fra svigermor, oransje skråbånd fra Stoff og stil og oransje knapper fra etsy

5 kommentarer:

  1. Nydelig skjørt, til en liten nydelig jente. Morsomt å ha skjørt som storesøster, men likevel sitt eget. de er jo så herlige disse to jentene dine.
    Ha en fin dag
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Så nydelig kjole! Herlig retro, og de oransje knappene passer perfekt til!!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, søte dere! :)
    Jeg har en svakhet for oransje detaljer så denne kjolen blir lett en favoritt :)

    SvarSlett
  4. Herlige retro farger. Orange og brun er en herlig kombinasjon. Fin kjole

    SvarSlett
  5. Tusen takk :) Elsker å bruke oransje som kontrast og her hadde jeg god hjelp fra stoffet :)

    SvarSlett