søndag 6. oktober 2013

Lilla variant av Heilt Spesiell og Jubels Rødhetteskjørt

Har ikke fått så mye sytid som jeg hadde håpt på de siste ukene, men nå har jeg mye ferdigklipt som forhåpentligvis materialiserer seg i ferdig plagg snart. Første plagg ut er Rødhetteskjørtet fra Sy glade klær til glade barn av Heilt Spesiell og Jubel. Dette ble gitt til ei nabojente i bytte mot en hårklipp av eldstemann.
Begynner å bli veldig gode venner med kantbåndsapparatet nå, men trenger fortsatt treningen, særlig i svinger. Og så får jeg ikke helt taket i avslutning på sirkler så som i halslinninger og nede på skjørtekanten her. Syns det er vanskelig å få skjøten pen. Gode råd mottas med takk.

Skjørtet er i alle fall herlig lilla og laget av en bit lilla velour fra restebordet på Stoff og stil, en veldig liten rest av det lilla Sydilla-festoffet fra restekassa og ribb fra S&S.


2 kommentarer:

  1. Nydelig skjørt!
    Kanting av halslinninger er vanskelige synes jeg også. Enklest å kante før man syr siste skuldersømmen, men ofte finere å kante etter at den er syd... I nederkanter som på skjørt og gensere pleier jeg å kante før jeg syr siste sidesømmen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Kristin :)
      Syr du da over kantbåndet med overlock? Prøvde det i dag, men overlocken hakket veldig når det ble så tykt... gikk bare sånn halvbra i grunnen...

      Slett