mandag 15. april 2013

Superenkle skjørt

Jeg har mye rester av bomullsstoffer som jeg gjerne vil bruke opp og jeg har en 4åring som bare vil gå i skjørt og kjoler. Så nå har jeg begynt å prøve meg litt på helt enkle bomullsskjørt med ribb i livet. Kjempefine til å ha over tights i barnehagen og veldig raske å sy. Det lilla skjørtet gikk til eldstemann som var veldig begeistret for pynteborden nederst. Doraskjørtet skulle være bursdagsgave, men det ble litt for stivt og klumpete syns jeg. Det syns ikke minstemann som la sin elsk på det. Så da kom det til nytte allikevel :D Her er forresten det som ble bursdagsgaven, en variant i jersey.
Sånne skjørt er jeg redd dere kommer til å se mer av fremover ;)

Mønster: Eget (to rektangler)
Stoff: Dorastoff fra shoppingen i Haag, rød ribb fra og lilla blomsterstoff fra restebordet på Stoff & Stil,  lilla Hilcoribb fra Sydilla.




 



 

2 kommentarer:

  1. Enkelt, og likevel veldig fint! Tenkjer jenta synest det er stas med nye skjørt!

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min :-) Så hyggelig at du liker kjolesettet. Hun var jo helt perfekt i den kjolen. Synes hun er helt skjønn! Håper Handmade kommer i posten i morgen. Gleder meg vilt til å bla i den: Blir spennende å se ditt og andres bidrag også :-)

    SvarSlett