lørdag 20. oktober 2012

Ny tunikakjole til pasienten

Hanna opererte bort mandlene og en stor polypp på tirsdag. Hun trenger derfor tilsyn, trøst og omsorg og får det meste hun peker på om dagen :) Og slik ble denne tunikakjolen til. Flere kjoler til Hanna sto egentlig langt nede på listen over ting jeg skulle sy, men her er nå allikevel et herlig eksemplar :D
Mønsteret har jeg tegna selv og ble godt fornøyd med det, str 110 eller deromkring.
Jungeljerseyen og den røde ribben er fra Stoff og stil og kombinert med den herlige prikkejerseyen fra Textart. Sammen med tightsen jeg sydde i sommer ble det et kjempefint sett!
Jeg lekte meg litt med symaskina og brukte en bord i stedet for den vanlige sømmen denne gang.
Snuppa selv har valgt ut knapper og plassert dem på de underligste steder på kjolen ;)
Med ansiktsmaling, dansing og skruing av IKEAmøbler burde actionbildene være til glede!



 


 
 
 

8 kommentarer:

  1. Så flott tubnikakjole. Og det mønsteret så veldig bra ut. Jeg har selv konstruert et buksemønster nå i kveld, gleder meg til å teste det. Se om det er så bra som jeg håper.
    Ha en fortsatt fin helg.
    C

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :D
      Ja, det er alltid morsomt å tegne egne mønster!

      Slett
  2. Så nydelig kjole, og kjempefint sett, på ei herlig prinsesse.
    God bedring til henne,
    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Det var en røff periode etter operasjonen, men nå går det heldigvis veldig bra :D

      Slett
  3. Så herlig kjole :)

    Jeg har et blogglotteri på gang så du må gjerne smette innom og trekke lodd :)

    SvarSlett